فرماندار مراوه تپه شیوع آفت ملخ مراکشی را یکی از معضلات این شهرستان برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه پژوهش به کمک شهرستان مراوه تپه بیاید.

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای مقابله با آفت «ملخ مراکشی»

به گزارش قدس آنلاین، لقمان قربانی پیشاپیش ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در راستای توسعه و پیشرفت کشور از جمله استان گلستان نقش آفرین است.

وی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و غیره اشاره کرد و افزود: یکی از توانمندی های جهاد دانشگاهی فعالیت در حوزه های علمی و پژوهشی است و می توان از این ظرفیت به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و مبارزه با آفات استفاده کرد، متأسفانه یکی از معضلات شهرستان مراوه تپه شیوع آفت ملخ مراکشی است که آسیب زیادی به کشاورزی منطقه می‌زند و در حال حاضر این آفت در شهرستان بومی گزینی شده است.

فرماندار مراوه تپه از جهاد دانشگاهی خواست تا در واکاوی و بررسی مطالعات آفت ملخ مراکشی و شیوه های مبارزه با آن به کمک مراوه تپه بیاید و تأکید کرد: متأسفانه این معضل زمان زیادی است که گریبان گیر شهرستان مراوه تپه شده و از مجموعه جهاد دانشگاهی درخواست می کنیم با انجام مطالعات و پژوهش های علمی برای مقابله با این آفت به مراوه تپه کمک کند.

قربانی به نقش ارزشمند جهاد دانشگاهی در توسعه منطقه اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی در حوزه دانشگاه ها نیز اقدامات جهادی بسیار خوبی را انجام داده که می توان از این ظرفیت در حوزه شهرستانی و در راستای پویایی بیشتر دانشگاه های شهرستان بهره بُرد.

وی اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال به ویژه در حوزه دانش بنیان را اقدامی قابل تحسین برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه های دانش بنیانی گام برداشته و خدمات گسترده ای در حوزه‌ های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان ارائه کرده که تحسین برانگیز است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.